• 1

    CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W OSTROŁĘCE

  • 2

    JESTEŚMY ZAWODOWCAMI!

  • 3

    AMBITNI, PROFESJONALNI

  • 4

    CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W OSTROŁĘCE

Copyright 2024 - Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Ostrołęce

Innowacja „Psychodietetyka w kosmetyce”

W dniu 11.05.2021 roku chętni słuchacze ostatnich semestrów kształcących się w naszym Centrum w Ostrołęce wzięli udział w kolejnej już innowacji pedagogicznej pn.: „Psychodietetyka w kosmetyce”. Docelowo innowacja jest skierowana przede wszystkim do słuchaczy kierunku technik usług kosmetycznych, ale z uwagi na ogromne zainteresowanie tematyką żywieniową i możliwością wykorzystania nowej wiedzy, postanowiono rozszerzyć zakres odbiorców do wszystkich chętnych słuchaczy kształcących się na ostatnich semestrach. Innowacja miała na celu szerzenie idei prozdrowotnych (z wykorzystaniem elementów promocji zdrowia ukierunkowanej na prawidłowe żywienie), ukazanie wpływu żywienia na skórę, włosy i paznokcie oraz profilaktykę zdrowotną w zakresie chorób dietozależnych, w tym zaburzeń odżywiania o podłożu psychicznym.
Podobnie jak w przypadku ostatnio przeprowadzonej innowacji, także i w tym przypadku dodatkowe zajęcia były odpowiedzią na potrzebę poszerzenia wiedzy słuchaczy z zakresu edukacji żywieniowej, a także wyjściem naprzeciw zmieniającym się wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla kształcenia zawodowego i ustawicznego. Przeprowadzone zajęcia dodatkowe mają na celu podniesienie jakości kształcenia oraz uświadomienie słuchaczom istoty wpływu prawidłowego żywienia na skórę, włosy i paznokcie oraz zwrócenie uwagi na ważny problem społeczny, jakim są zaburzenia odżywiania i choroby dietozależne.
Z uwagi na sytuację epidemiologiczną, innowacja została przeprowadzona z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (za pomocą platformy MS TEAMS).
Prowadzącymi innowację były nauczycielki CKZiU dr Paulina Szczerbo-Sawicka oraz mgr Ewelina Odrowska. Gratulujemy wszystkim słuchaczom, którzy aktywnie uczestniczyli w innowacji pedagogicznej, gdyż z powodzeniem będą mogli wykorzystać nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu edukacji żywieniowej podczas swojej przyszłej pracy zawodowej.

f t g m